Tuesday, August 29, 2006

Munca

Desi inca-s minor, pot spune ca mi-am format oarecum o idee in legatura cu munca. Primul meu angajament a fost neplatit, avand in vedere ca era voluntariat. Trebuia sa invat o ceata de pici din familii destramate sa butoneze PC-uri, sa mai joace si ei ceva sau sa deseneze in Paint(cu asta am avut mare succes, pana in ziua cand unul a desenat o pula si mi-am primit portia de nervi de la superiori). Mare placere nu mi-a facut(minus incidentul cu pula), avand in vedere ca ma trezeam de dimineata in timpul vacantei si ca futeam jumate de zi acolo(jumate din timp citeam ziarele sau atipeam cu fata la geam, sa nu se prinda nimeni). Asta era acum 2 ani. Nu mi-a placut, am injurat la greu, a trecut.

Acum un an, am lucrat la un birou unde completam tot felul de tabele, sortam scrisori, felicitari si alte cacareli de gen. Eram platit(2 milioane pentru 3 saptamani, deh) dar si asta ma enerva. Trebuia sa fiu atent, sa ma concentrez asupra muncii, sa ma chiorasc sa gasesc tot felul de combinatii la intrari si iesiri, la sortat and so on. Program de cacat, ma trezeam dimineata, plecam pe la 5, dar nu acasa, ci la sala, ca aveam abonament si ma futea Bisnitaru sa merg cu el. Un timp a mers cat a mers, dar cum seara ieseam si stateam pana la 1-2 in oras, dupa care pana pe la 3-4 la PC si ma trezeam la 8 .. Lucram intr-o camera unde eram singur, asa ca mai reuseam sa inchid usa si mai atipesc 15-20 de minute, sa mai trag o cafea sau o gustare(nu puteam fuma numai in afara biroului si daca ieseam din birou auzeam comentarii). Nu mi-a convenit, am strans din dinti, dar am avut bani de buzunar si plus mi-am luat si niste chestii adidas de banii aia. Injurat la greu, nervi, dar a trecut.

Anul asta in schimb a fost cel mai rau. N-a mai fost voluntariat sau somn in birou. Cacat. Munca la terasa. La inceput, nu suna prea rau, adica trebuia sa pazesc un frigider de la 8-9 dimineata pana la 12 seara. Si primeam tigari/masa gratis. Salar 3.500.000 pe luna. Era nasol ca trebuia sa fac naveta, dar am zis ca trec si peste asta.
Situatia reala nici nu se compara. Nu era vorba de un frigider. Era vorba de 10. Si nu era vorba de pazit. Am aflat ca in realitate raspundeam de stoc. De transporturi, de intrari, de TOT. Si programul era usor modificat. Adica de la 8 la 2 noaptea. N-am zis nimic. O problema era ca toata ziua rula in boxe Favorit.FM. Seara de la 8 aveam manelisti live. Faptul ca desi chelneritele trebuiau sa noteze pe un caiet tot ce luau din frigider, si desi stateam cu ochiul pe ele, tot reuseau sa fure. La inceput, cifrele erau alarmante. Ba lipseau 2 milioane, ba 1.500.000. Pana la urma lipseau in realitate vreo 200.000-300.000. Trebuia sa numar in jur de 1000 de sticle de bere, 1200 de suc, 200 de apa minerala and so on. Sa car lazi toata ziua. Sa port uniforma ca in era comunista. Sa ma teleportez din magazie cand auzeam ca se deschide usa unui frigider. Sa aranjez lazile cu sticle de bere goale cand veneau aia cu transportu. Sa opresc clientii care se auto-serveau din frigider(cate discutii n-am avut pe tema asta cu ei).
Ajunsesem deja la limita. Fumam cel putin 2 pachete de Marlboro pe zi, stateam in uniforma in soare vreo 12 ore(soare adica 35+), manele imi zgareau creierii in mod sistematic, ajunsesem sa iau beau orice ce-mi pica in mana numa sa nu innebunesc, sa urlu la ai mei noaptea cand ajungeam de la munca, sa urlu la ei in ziua mea libera(o zi lucram, o zi ba), sa urlu la cunoscuti, sa imi vars nervii pe obiectele din camera mea. Simteam cum imi fuge pamantul de sub picioare. Cum uneori nu mai puteam respira. Nu mai puteam sa dorm acasa. Atipeam la lucru. Iara ma furau alea. Iara urlam la ele si sefu' urla la mine.

Dar a venit momentul evadarii. Mi-am dislocat genunchiul din cauza oboselii(nu dormisem de 25-26 de ore), reusind sa alunec pe podea la un prieten. Cacanaru de sef trebuia sa-mi dea jumate din salar. Mi-a dat un milion, dar ma durea in pula. Scapasem de razboiul psihologic. Usor-usor mi-am revenit.

Si cine stie, poate la anu voi lucra in baru' etern. Chiar pe gratis daca ar fi nevoie. Merita

2 comments:

puttycat said...

Misto post. Se vede ca-i scris asa, din suflet :D Bai da' te-au exploatat aia cu frigiderele rau de tot, bine c-ai scapat de ei..si ca nu-ti mai afumi plamanii cu 2 pachete de tzigari pe zi :)

Anonymous said...

nu , acuma`si afuma plamanii cu pachetele noastre

crapami`ash pola de obrazu tau plin cu frunze